Original mixalianou eleutheria3 %ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%bf

Αρθρα > Οι τροφές και τα δόντια μας

ΟΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ:
Πρώτη θέση στη λίστα με τους συμμάχους των δοντιών μας κατέχει ΤΟ ΜΗΛΟ λόγω της σκληρής του σάρκας. Μάλιστα, στην χειρότερη περίπτωση που δεν μπορείτε να πλύνετε τα δόντια σας ... φάτε ένα μήλο. Χάρη στην περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, προστατεύει τα δόντια από την τερηδόνα.
Γενικότερα οι τραγανές τροφές όπως είναι το ΜΗΛΟ, τα ΚΑΡΟΤΑ και το ΣΕΛΕΡΙ λειτουργούν όπως η οδοντόβουρτσα, με αποτέλεσμα όταν τα μασάτε να βοηθούν στην απομάκρυνση των επίμονων λεκέδων από την επιφάνεια των δοντιών. Η ήπια φυσική οξύτητα, οι στυπτικές ιδιότητες και η σκληρή, πλούσια σε φυτικές ίνες σάρκα των μήλων τα καθιστούν την ιδανική τροφή για τον καθαρισμό των δοντιών. Εάν αρχίσετε να καταναλώνετε ένα μήλο ενδιάμεσα στα γεύματά σας, όταν δεν έχετε τη δυνατότητα να πλένετε τα δόντια σας και πίνετε αμέσως μετά ένα ποτήρι νερό, μπορείτε να είστε σίγουροι πως έχετε ξεπλύνει τα σάκχαρα και τα οξέα που προκαλούν προβλήματα στη στοματική σας κοιλότητα.
Συγκεκριμένα το ΣΕΛΕΡΙ. Κάνει μασαζ στα ούλα. Λειτουργεί σαν φυσικό οδοντικό νήμα. Η μάσησή του απαιτεί πολύ σίελο και αδρανοποιεί με κάποιο τρόπο τα βακτήρια που προκαλούν τερηδόνα.

ΤΑ ΑΧΛΑΔΙΑ
Υπάρχουν φρούτα όπως τα ΑΧΛΑΔΙΑ που κάνουν καλό και στα δόντια ,καθώς έχουν πολύ νερό και η μάσηση τους παράλληλα καθαρίζει το στόμα μας από μικρόβια, ενισχύοντας τη ροη του σάλιου. Μελέτες δείχνουν πως η ποσότητα των παθογόνων μικροβίων στην οδοντική πλάκα πέφτει πολύ μετά την κατανάλωση ενός αχλαδιού.

ΑΥΞΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΗΣ ΒΙΤΑΜΙΝΗΣ C
Η επαρκής πρόσληψη βιταμίνης C είναι σημαντική για την υγεία των ούλων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μίας μελέτης στην οποία συμμετείχαν 12.000 ενήλικες από την Αμερική, όσοι κατανάλωναν λιγότερο από 60 mg βιταμίνης C την ημέρα (1 μέτριο πορτοκάλι) είχαν 25% περισσότερες πιθανότητες να υποφέρουν από ουλίτιδα, σε σχέση με εκείνους που κατανάλωναν περισσότερο από 180 mg την ημέρα. Καταναλώστε 1 ποτήρι φυσικού χυμού πορτοκάλι επιπλέον στο πρωινό σας και εξασφαλίστε έτσι την κάλυψη των ημερήσιων αναγκών σας σε βιταμίνη C.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΤΕ ΑΦΘΟΝΕΣ ΦΥΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ
Οι φυτικές ίνες φαίνεται πως προστατεύουν από την εμφάνιση προβλημάτων της στοματικής κοιλότητας. Σύμφωνα με μία μελέτη διάρκειας 14 ετών στην οποία συμμετείχαν 34.000 άνδρες, όσοι κατανάλωναν τουλάχιστον τρεις μερίδες ολικής άλεσης δημητριακών είχαν 23% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν περιοδοντίτιδα, μια φλεγμονώδη νόσο των ούλων. Αντικαταστήστε, λοιπόν, τα επεξεργασμένα με ολικής άλεσης δημητριακά και παράλληλα εξασφαλίστε ότι καταναλώνετε τις συνιστώμενες ημερήσιες ποσότητες φρούτων και λαχανικών.

ΑΚΤΙΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΦΡΑΟΥΛΕΣ
Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, που συμβάλλει στο σχηματισμό του κολλαγόνου και στην καλύτερη υγεία των ούλων, καθώς και στην αποφυγή περιοδοντικών παθήσεων.
Τα μικρά σποράκια που περιέχουν κάνουν ελαφρύ μασάζ στα ούλα.

ΚΡΕΜΜΥΔΙ
Το κρεμμύδι σε όλες τις μορφές του έχει αντιβακτηριδιακή δράση. 

ΣΟΥΣΑΜΙ
Πέρα από την υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο συμβάλλει στη μείωση της πλάκας. 

ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΧΑΜΟΜΗΛΙ
Τα υγρά και ιδιαίτερα όσα δεν περιέχουν ζάχαρη, ανθρακικό και καφεΐνη ξεπλένουν και ενυδατώνουν τα ούλα και απομακρύνουν υπολείμματα τροφών που 'τρυπώνουν' ανάμεσα στα δόντια. 


Εννοείται πως επίσης όσα τρόφιμα:
- Δεν περιέχουν ζάχαρη
- Δεν έχουν κολλώδη υφή ώστε να 'κολλούν' στα δόντια π.χ. χαλβάς
- Δεν είναι πλούσια σε καφεΐνη
- Δεν έχουν σκληρή υφή ή σύσταση, π.χ. σκληρές καραμέλες επίσης κάνουν καλό στα δόντια.

ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ
- Περιορίστε την κατανάλωση ανθρακούχων αναψυκτικών, αφού το ανθρακικό και η ζάχαρη μειώνουν πολύ το pH του στόματος, προκαλώντας βλάβες στα δόντια.
- Επίσης, τα εσπεριδοειδή και οι χυμοί τους διαβρώνουν τα δόντια, λόγω της περιεκτικότητάς τους σε κιτρικό οξύ. Προσπαθήστε, λοιπόν, μετά την κατανάλωσή τους να ξεπλένετε το στόμα σας με νερό.
- Οι τροφές που έχουν την ιδιότητα να «κολλάνε» στην επιφάνεια των δοντιών ενοχοποιούνται επίσης για την εμφάνιση τερηδόνας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα κολλώδη τρόφιμα, όπως τα τσιπς, τα γαριδάκια και οι λουκουμάδες, σιρόπι καραμέλας, γλυκά, καραμέλες αλλά και θρεπτικές τροφές με κολλώδη υφή, όπως η μπανάνα, η πατάτα, ο κρόκος αυγού και τα αποξηραμένα φρούτα.